Szukaj

sobota, 16 listopada 2013

30 października - Radom :)

30 października pojechałem na konkurs ornitologiczny "Miłośnicy ptaków na start!" organizowany przez Centrum Edukacji Ekologicznej do Radomia. Najtrudniejsze były głosy, tylko w nich się pomyliłem. Trochę wtopa nie rozpoznać tak charakterystycznego głosu jak terkotanie cyranki czy świst jarząbka... Resztę głosów, ptaki ze slajdów rozpoznałem poprawnie. Nie popełniłem też błędu w teście. Co to jest kleptopasożytnictwo wiedziałem, łacinę gatunków znałem... Myślałem, że będzie trochę łatwiej, ale i tak udało mi się wygrać! :)

W międzyczasie udało mi się wyskoczyć na prawdopodobnie ostatnie dzierlatki na Mazowszu - na osiedle Południe w Radomiu. Spotkałem aż 5 tych niesamowicie sympatycznych ptaszków, i być może były to wszystkie osobniki z całego Radomia...



dzierlatki

znajdź ptaszka


dzierlatka

wróbel


szpak




dzierlatki

3 komentarze:

  1. Czyli do Kolegi należy się teraz zwracaś się,per Magister.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję wygranej :) I bardzo ładna seria zdjęć, moim Pentaxem nie wychodzą tak dobrze, chyba czas zainwestować w lepsze szkło :/

    OdpowiedzUsuń