Szukaj

środa, 16 października 2013

27 i 28 września - Tatry

Wyjazd był na ślub znajomej mojej mamy, ale miałem dobre półtora dnia na ptaki bez samochodu ;). Nocleg w Bukowinie Tatrzańskiej.

27 września koło 9 najpierw busem do Zakopanego, potem z Zakopanego do Kir, skąd zacząłem wycieczkę po Dolinie Kościeliskiej. Ponieważ byłem w Tatrach pierwszy raz na ptakach, zaliczyłem swoje pierwsze pluszcze. W lesie bardzo dużo mysikrólików, zięb, sosnówek, mało, ale były krzyżodzioby. Nie wierzyłem, że uda mi się spotkać najbardziej tajemniczego dla mnie w Polsce i najbardziej intrygującego ptaka, a jednak. Godzina pod Raptawicką Turnią i doczekałem się... Pomurnik dał się obserwować 2 sekundy...

Dolina Kościeliska 27.09.2013: 

pluszcz cn. 12 
pliszka górska cn. 9 
pomurnik 1 
krogulec 1 

28 września przed 7 już byłem w busiku do Kuźnic, skąd wjechałem kolejką linową i 7:30 jestem na Kasprowym Wierchu. Przywitało mnie stadko moich pierwszych płochczy halnych, jednak te szybko spłoszyły się, byćmoże za sprawą przelatującego sokoła wędrownego. Pokozały się też moje pierwsze siwerniaki. Tego dnia wyraźnie było widać przelot pokrzywnic, zięb i pliszek siwych. Hitem okazał się... Kolejny pomurnik! Przelatywał kilkaset metrów ode mnie mniej więcej na wysokości szczytu. Do tego 12 kozic :)

Kasprowy Wierch 28.09.2013 7:30 - 9:30 

sokół wędrowny 1ad 
kobuz 1ad 
krogulec 2 
pomurnik 1 
płochacz halny ok. 10 
siwerniak 4 

Widoki niezapomniane, zapierały dech w piersiach. Bardzo polecam Tatry na wycieczkę,  na pewno warto czasem zamiast nad morze wybrć się tamże.





pluszcze 
Stamtąd wspiąłem się po łańcuchach pod Raptawicką Turnię

pomurnik...

pluszcz drzewny

Potok Kościeliski

pluszcz


duszek

halny 
wędrowny

siwerniak






płochacz halny

pomurnik

Kasprowy Wierch

siwerniak


kozice

siwerniak

halny z kopciuszkiem

sosnówka

2 komentarze:

  1. Napisałbym "farciarz", ale się jest - się ma. Szczerze i bezinteresownie zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ALEŻ TY CHŁOPIE MASZ SZCZĘŚCIE.OKRUTNA ZAZDROŚĆ KĄSA SWYM JADOWITYM KŁEM ME SERCE

    OdpowiedzUsuń