Szukaj

środa, 4 września 2013

22 sierpnia - Świnoujście

Rano pojechałem ze Zbyszkiem Kajzerem na pole refulacyjne nad Zalewem Szczecińskim. Trafiliśmy na fotografa, za sprawą którego na pewno ptaków było nieco mniej, ale już na dzień dobry dwie marchewy - młoda i dorosła. W oddali żerowała między innymi siewnica (moja pierwsza w tym roku), nad nami wysoko przeleciała siewka złota... I tak uzbierało się 16 gatunków siewek:
-siewnica
-siewka złota
-szlamnik
-biegus zmienny
-krzywodzioby
-mały
-malutki
-rdzawy
-kulik wielki
-sieweczka obrożna
-rzeczna
-łęczak
-piskliwiec
-brodziec śniady
-kszyk
-czajka

Drapole reprezentowane były przez pustułkę, błotniaka stawowego, bieliki (mam pióro :)), myszołowa i jastrzębie, które mnie szczególnie usatysfakcjonowały

teminek (choć i kszyk jest)

jaszczomb

7 gatunków siewek: łęczak, pisik, szlamnik, rdzawy, zmienny, krzywodzioby, malutki, a na dodatek cyraneczka :)
Potem podjechaliśmy jeszcze do ujścia Kanału Piastowskiego, gdzie były ohary, a wśród mew udało nam się odczytać 5 plastików, jeden z Niemiec, jeden z woj. Opolskiego, jeden z Małopolskiego i dwa z Lubelskiego.



ZNAJDŹ OBRĄCZKĘ


Dwa z odczytanych ptaków mają całkiem fajną historię, Polska, Niemcy, Szwajcaria, Włochy...



Obyło się bez rzadkości, ale wyjście jak najbardziej udane, no i poznałem fajnego człowieka i świetnego ptasiarza (w sumie członka Komisji Faunistcznej).

Tego dnia poszedłem na chwilę na falochron (przelotny szlamnik, kuliki mniejsze, 2 odczytane śmieszki, na falochronie kamusznik i 5 alpin), a reszta dnia - plażing.






kamusznik

alpinki


2 komentarze:

  1. Geniusz.Jak na tak młody wiek,przeogromna wiedza.Oprócz tego ma czas i chęci,aby u konkurencji,życzliwie i cierpliwie pomagać w
    poprawianiu błędów w oznaczaniu gatunków.Bardzo dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. no,nareszcie od tygodnia czekam na ten jakże świetny wpis....

    OdpowiedzUsuń