Szukaj

środa, 14 sierpnia 2013

27 lipca - 1 sierpnia - Mierzeja Wiślana (Część pierwsza)

 27 lipca wieczorem dojechałem na obóz harcerski (choć nie jestem harcerzem) zlokalizowany na końcu polskiej Mierzei Wiślanej - koło Piasek za Krynicą Morską. Normą były odzywające się w nocy siewki (często kuliki wielkie, zdarzył się mniejszy, łęczaki, piskliwiec, samotnik, krwawodzioby...) i lecące non stop w ciągu dnia, stadko za stadkiem śmieszki. Nad morzem zawsze obecne mewy, kormorany, rybitwy, pliszki... No, i dziki, które jakby ktoś odważny spróbował to chętnie zjadłyby jakiekolwiek jedzonko z ręki. Z całą ręką pewnie.

 28 lipca zaraz po śniadaniu, przed dziesiątą poszedłem na spacer plażą do granicy z Rosją i z powrotem (cała trasa prawie 6 kilometrów). Zaczęło się super - lecący z krzykiem między pływającymi plażowiczami ostrygojad. Za ostrygojadem przeleciało stadko kulików wielkich (10). Przy granicy kolejne kuliki - tym razem dwa. Niedaleko granicy przesiadywał sobie bardzo przyjemny młody kormoran, chętnie pozujący do zdjęć. W drodze powrotnej dorosła mewa żółtonoga, kolejne kuliki (3) i absolutny hit dnia, od strony morza, już przy samym zejściu z plaży, aparat schowany, wyleciała... Orzechówka :). Wleciała do lasu, jednak na marne poszły dalsze poszukiwania jej. Przed obiadem zdążyłem jeszcze wyskoczyć do malutkiego portu w Piaskach gdzie zaskoczyła mnie kolejna tego dnia dorosła mewa żółtonoga.
 Po obiedzie korzystając z tymczasowej obecności taty w obozie pojechaliśmy do ujścia Wisły od strony Mikoszewa (znacznie ciekawsze ptaki zaobserwowałem wspólnie z Olkiem Hagge tutaj), ale nie zdążyłem dojść do samego ujścia, gdzie czekały na mnie kamuszniki, biegusy malutkie i inne takie... Spotkałem chociaż rodzinkę łabędzi niemych (obrączkowane dorosłe z 6 młodych), 20 biegusów zmiennych (5 odczytanych plastików z obozu po drugiej stronie ujścia) i plażowego kszyka.

  29 lipca nie zaobserwowałem nic nadzwyczajnego, 30 lipca 13 kulików wielkich przelatujących nad plażą w Piaskach. 31 lipca ponownie nic ciekawego. 1 sierpnia byłem w Krynicy Morskiej, gdzie zaobserwowałem dorosłą mewę małą.

Niedługo druga część wyjazdu :)

ostrygojad

rybitwa czubata

pierwsza tego dnia mewa żółtonoga

kormoran

kuliki wielkie


młody kormoran

młoda rybitwa czubata

kuliki wielkie

oknówka i dymówki

młoda pliszka siwa

świstunka leśna
druga mewa żółtonoga

kormoran

biegusy zmienne

ZNAJDŹ KSZYKA





alpinki

pliszka siwa


zięba

wiewiórka

kormoran przytrzymujący się szyją pomostu

mewa mała w porcie w Krynicy

2 komentarze:

  1. Niesamowite, jak "łapiesz" ptaki w locie. Uchwyciłeś dużo fajnych sytuacji, czekam na drugą część relacji z wyjazdu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. JESTEŚ FANTASTYCZNY,BO POTRAFISZ SIĘ CIESZYĆ SIĘ NAJMIZERNIEJSZĄ PTASZYNĄ

    OdpowiedzUsuń