Szukaj

piątek, 2 listopada 2012

Łazienki i Bródno.

Wczoraj odwiedziłem Łazienki znajdując młodego samca rożeńca oraz dorosłego samca karolinki. Spotkałem też pewnego ornitologa - fotografa, ale nie wymieniliśmy nazwisk, tylko parę słów o wspomnianych kaczkach. Myślałem, że zaraz schowam swój aparat, przy jego Canonie z gripem i długim obiektywem, jeśli się nie mylę Canonowską L (czyt. elką) 100-400. Już wychodząc z Łazienek moje drugie tej jesieni jemiołuszki - 8 ptaków
 Dzisiejszy dzień zacząłem od droździka przed domem :). Po nacieszeniu się droździkiem poszedłem na cmentarz Bródnowski. Współpracował trochę strzyżyk, ja przynajmniej jestem zadowolony i z obserwacji, spotkania i zdjęć. Okazało się, że cmentarz jest świetnym miejscem na zdjęcia, wiele tu tematów, już upatrzyłem sobie kilka celów. W tym miejscu widziałem też dzięcioła średniego, kowaliki, pełzacze, czeczotkę, pustułkę, czy myszołowa. Cmentarz bogaty jest też w wiewiórki. Ładne zdjęcia tego ssaka i opis możemy zobaczyć na blogu Olka Hagge. W Toruniu nie są one tak ufne jak w Warszawie - nie podbiegają do każdego człowieka prosząc o orzeszka, toteż zrobienie jej zdjęcia jest trudniejsze. To tyle z ostatnich wydarzeń ptasich u mnie.
 Jutro być może uda mi się odwiedzić stawy w Wildze, a pojutrze nawet Jeziorsko!

Puszczyk

kompozycja z pawiem



Rożeniec

Karolinka




Strzyżyk - mały cmentarnik

rudzik

wrona

dzięcioł średni

jesienna bogatka

pełzacz leśny

wrona

gawron

pustułka i wrona

sroka

3 komentarze:

  1. Cmentarze to faktycznie świetne miejsce na zdjęcia - zazwyczaj jest tam cicho i spokojnie, więc nie brakuje tam ptaków. Genialne zdjęcia strzyżyka - naprawdę nie łatwo tak dobrze go uchwycić przy jego ruchliwości. Bardzo fajnie wyszedł też paw i gawron - doskonale wpasowują się w otoczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. tak na cmentarzach są donre warunki... wszystko bardzo pięknie wygląda
    obserwuję i chodź mój blog nie jest związany tematycznie zapraszam : www.aniadziennik.blogspot.com
    niedługo zrobię post o ptakach (zainteresowanie).

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki Ania i Emilka :). Niestety mimo, że miejsca są super, to dociera tam bardzo mało światła i bardzo ciężko o nieporuszone zdjęcia ;/

    OdpowiedzUsuń