Szukaj

poniedziałek, 16 stycznia 2012

FOWA

Czyli Feriowe Obserwacje Warszawskiej Awifauny, mój projekt, w którym udział bierze pięć osób.

Ja wybrałem się dzisiaj nad Stawy Służewieckie, bardzo mały kompleks małych stawów, w większości zamarzniętych. Zaobserwowałem 19 gatunków, a 13 z nich sfotografowałem.
Oto lista:
Bogatka (42)
Modraszka (9)
Mewa siodłata (1) (mam zdjęcie, ale nie zaliczam go sobie, bo ptaka nie da się z niego rozpoznać)
Mewa siwa (36)
Wrona (14)
Kawka (11)
Gawron (23)
Mewa srebrzysta (2) (brak zdjęcia)
Śmieszka (64)
Sroka (6)
Kwiczoł (99)
Krzyżówka (94 m, 89 f) (w tym para sołtysów)
Gołąb (9)
Mazurek (7) (brak zdjęcia)
Grubodziób (1 głos) (brak zdjęcia)
Czarnogłówka (1 głos) (w stadzie sikor, brak zdjęcia)
Szpak (8)
Wróbel (11m, 6f)
Dzwoniec (5) (brak zdjęcia)

Myślałem, że będzie trochę ciekawiej, ale nie narzekam.

Kwiczoł

Mina tego z przodu :P

Para sołtysów (państwo sołtysowie?!)

Bogatka z Tesco

Pospolitki

Kawka

Przypadkowo dodałem nie to zdjęcie :P

Panoramicznie (jedna ma 4 nogi)

Poturbowana, pewnie przykleiła się do lodu.

Bogatka

Szpaki i kwiczoł

5 komentarzy:

  1. Drugie zdjęcie to "jak przeistoczyć się z pięknego samczyka w brązowego brzydala" :P.

    No dobra, nie jest taki brzydki... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne zdjęcia, ja mam bardzo mało, w dodatku kiepskie :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Emilka widziała dzisiaj u siebie w Aninie m. in. paszkota i ma niezłe zdjęcia i zimującego rudzika przy swoim karmniku!

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy ja wiem czy 99 kwiczołów to dużo ? :) U mnie, w Toruniu, w tym roku zmasowany atak kwiczołowatych (na samym osiedlu kręci się stadko ok. 300 os.) :D A szpaki fajna rzecz :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiem, w Polsce moim zdaniem jest nalot kwiczołów tej zimy i przed moim domem też mam ich więcej (nawet jemiołuszek miałem ponad 300!). Jednak uważam, że warto odnotować.

    OdpowiedzUsuń