Szukaj

wtorek, 15 listopada 2011

Gdyby morze zamarzło...

Myśleliście kiedyś nad tym co by było, jakby cało Bałtyk zamarzł? Wszędzie po śródlądziu śmigały by setkami wszelkie alki, nurzyki, nurniki, nury, lodówki, markaczki, uhle, perkozy rogate, edredony, turkany, płatkonogi, wydrzyki, burzyki, nawałniki, fulmary, mewy blade i wiele wiele innych, ale chciałbym bardziej rozwinąć temat trójpalcztek, mew trójpalczastych, które mają trzy palce, i ni mają tylnego palca ;). Tej jesieni jest naprawdę nalot tych ptaków, a co ciekawe nie na wybrzeży, a na śródlądziu. Udało się już stwierdzić rekordowe w głębi kraju stadko liczące 5 ptaków, na Siemianówce. Nie myślcie, że pojadę teraz na Siemkę ;). Chodzi o ptaka widzianego dzisiaj na Zegrzu, fajny cel na weekend. Trzeba by się zastanowić :)

11 komentarzy:

  1. A, widziałam foty tych trójpalczatek z Siemki na BW :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze - ja nawet do mew to się nie zabieram :D No wiadomo, że śmiecha, siwa, srebrzak, mała, czarnogłowa, siodłata to jo, ale romańskie, delawarskie... ee tam. U nas na Wiśle w przystani od dwóch dni czarnoszyi siedzi ! nie jakieś tam mewy :D Mam nadzieję, że do łikendu zostanie, to go obfocę :P

    OdpowiedzUsuń
  3. a Bałtyk raz już tak zamarzł kiedyś, że do Szwecji na piechotę można było iść :d Czytałem gdzieś :P

    OdpowiedzUsuń
  4. E tam, najpospolitszy nur... ;). Na Zegrzu za miesiąc to i 10 będzie ;). A Bałtyk niby zamarzł, ale naukowcy nie potwierdzili i to i tak było bardzo dawno ;). W strefie przybrzeżnej to prawie co roku zamarza, a w tym to w ogóle cały Pucyfik zamarzł.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pospolity pospolitym, ale jakby się mewom na spokojnie i dokładnie przyglądać to trójpalczatek jest od ... :D Tylko trzeba się znać i chcieć szukać jej np. na łasze w obecności kilkuset innych :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Powiem Ci, że nie, a już na pewno nie szukaj trópalczatki na łasze ;). Poza tym trópalczatkę po zachowaniu i nawet wyglądzie rozpoznasz z łatwością rozpoznania mewy małej w szacie spoczynkowej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ba rozpoznać to rozpoznam, ale nie mam czasu na zagłębianie się w stada mew: zapisuję: duże mewy albo śmieszki, chyba, że się czarnogłowa trafi :) A akurat dotychczasowe obserwacje trójpalczatki w Toruniu na Wiśle na łachach :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Były, były, tylko, że wiesz jak to jest. Ostre też były, ale jak ja byłem to już nie było. I takie są moje obserwacje rarytów - a raczej ich brak ;c

    OdpowiedzUsuń
  9. Przejedź się na UW ;). A ostrygojada nad Wisłą i to jeszcze tak na północ na prawdę nie jest trudno. Emilka nawet nad Narwią widziała :P

    OdpowiedzUsuń